ponedeljek, 16. april 2018

Market timing

V petek mi je dogajanje na trgu dalo signal, da moram prenehati kupovati. Mislil sem napisati le kratek post, kako se je ta signal pokazal, vendar mislim, da ne bo nič škodilo, če malo bolj splošno predstavim svoje mnenje glede market timinga.

Med 2014 in 2016 sem ogromno časa posvetil sistemom za tempiranje indeksov, primarno Nasdaqa. Bil sem nekako v obdobju, ko sem to videl kot ključno komponento (in tudi je!) in odkril nekaj bullish in bearsih vzorcev, ki se na Nasdaqu pojavljajo vedno znova. Takrat sem napisal nekaj postov, ki so povsem relevantni še danes (glej stran https://slotrade.blogspot.si/p/izobrazevanje.html):

http://slotrade.blogspot.si/2014/06/lastnosti-uptrendov.html
http://slotrade.blogspot.si/2014/09/ze-leta-opazam-en-in-isti-vzorec-ki.html
http://slotrade.blogspot.si/2013/05/cakanje-na-pullback.html
http://slotrade.blogspot.si/2016/06/kako-vemo-kdaj-povecati-rizik.html

Danes sem nekaj let starejši in upam da tudi malo pametnejši. Ena pomembna stvar, ki je izplavala ven iz golih izkušenj je:

Tempiranje indeksov je ena stvar, performance mojih delnic pa nekaj drugega.

Kaj to pomeni? Še tam leta 2016 sem v precejšnji meri tradal z idejo, da če mi nekako uspe razviti dober sistem za napovedovanje smeri gibanja indeksov, in v skladu s tem kupovati oziroma prodajati delnice, da bo to samo po sebi dovolj, da bom delal profit. To se ni zgodilo. Kljub temu, da sem imel zelo sofisticiran, in lahko rečem - dober, sistem za market timing, se to praktično ni poznalo na rezultatih tradov. Zakaj? Dolgo časa si tega nisem znal razložiti, na koncu pa je gola količina tradov, ki sem jih naredil od takrat do danes, in vsakodnevno spremljanje indeksov, dalo nekaj delnih odgovorov:

  1. Indeksi pogosto "maskirajo" dejansko stanje večine delnic. Na primer, Nasdaq recimo daje zelo bullish vtis, večina delnic pa temu ne sledi. Velja seveda tudi obratno, včasih so delnice povsem tradabilne tudi, ko indeksi izgledajo slabo.
  2. Stabilni, dolgi trendi so redkost. Indeksi so večino časa v obdobju, ki po vsakem market timing modelu, daje veliko failed signalov. Kar pa (glej 1) ne pomeni, da v takem obdobju ne moremo uspešno kupovati. Skratka, če preveč trdo sledimo signalom market timing sistema, se zlahka znajdemo v "whipsaw" stanju, kjer izgleda, da se vedno znajdemo ravno na napačnem kraju ob napačnem času.
  3. Tudi, če uporabljamo timing model, si moramo biti zelo na jasnem, kaj za nas kakšen signal pomeni. Na primer, če po daljši korekciji timing model nenadoma da Buy signal, kaj to pomeni? Da gremo na polno v kupovanje? Odpremo samo pozicijo ali dve? Kdaj povečamo vložek, kdaj gremo na polno? Na vsa ta vprašanja je treba imeti jasne odgovore.
Skratka, leta vsakdanjega gledanja indeksov in hkrati mojih tradov, so pokazala, da je:
  1. Zelo smiselno imeti nek sistem za tempiranje trga na osnovi indeksov, vendar...
  2. ... posamezne delnice v mojem portfelju še vedno morajo imeti primarno vlogo pri odločitvah.
Danes zato uporabljam timing model, ki sicer ni tako mehaničen, kot je bil konec leta 2016, temveč temelji bolj na primerjavah preteklih slik Nasdaqa. V detajle vsega skupaj ne bom razlagal, ker grem tudi sam bolj kot ne dan za dnem in poskušam predvideti, kaj trg namerava. V kombinaciji s tem pa zelo pozorno spremljam tudi svoj lasten portfelj, kar na koncu da eno od naslednjih stanj, v katerih se lahko znajdem:
  1. Don't Buy - to je stanje, ko ne kupujem ničesar, dokler se nekaj ne spremeni tako, da izgleda, da ima trg spet namen iti navzgor.
  2. Test Buy - če so indeksi v stanju, ko ocenjujem, da je možnost vsaj poskusa uptrenda, in nimam že od prej slabe serije nakupov, sem pripravljen narediti nekaj testnih nakupov (max 3 pozicije, kar pri meni pomeni približno 1% tveganja na celotnem portfelju).
  3. Add Buy - če se testni nakupi dobro obneseje, in se moj celoten portfelj v povprečju giblje navzgor, naredim še nekaj dodatnih nakupov.
  4. All Out - to je stanje, ko tako indeksi, kot moje delnice dajejo izjemno dobre rezultate. Redka obdobja povečanega splošnega momenta na trgu, ki jih je potrebno maksimalno izkoristiti.
Spodaj je komentirana slika Nasdaqa, kjer je označenih nekaj zadnjih signalov od crasha naprej.


Kakšni so razlogi za ta zadnji "Don't Buy" signal? Nasdaq ni naredil nič tako groznega, samo manjši pullback v siceršnjem kratkoročnem uptrendu. Kot sem rekel zgoraj, novi nakupi in gibanje mojega celotnega portfelja v končni fazi določa, kaj počnem. V petek je nekaj mojih delnic dalo signale, ki mi niso všeč:

ETSY - moj top performer do zdaj, delnica, ki je pred kratkim celo uspešno breaknila iz baze, je padla za več kot 5%. To ni nekaj, kar bi si želel videti od market leaderja, ki je ravnokar šel iz baze.


INVA - eden od mojih "Test Buy" nakupov, je tretji dan po breakoutu crashnila za 8% in mi naredila failed trade.


KLXI in ENVA - še druga dva "Test Buy" nakupa se po breakoutu ne premakneta nikamor.



Še dodaten znak je gibanje vseh ostalih delnic v mojem portfelju, ki prav tako bolj kot ne stojijo na mestu, kljub skoku na indeksih. Skratka, vse to mi daje slutiti, da indeksi s kratkim uptrendom skrivajo dejansko stanje, ki je, da enostavno ni upside momenta. In v takem okolju ne želim tvegati dodatnih izgub, zato z današnjim dnem ponovno prehajam v "Don't Buy". Moram povedati še to, da se to lahko spremeni že danes ali jutri. Če bi se upside momentum nenadoma močno povečal, in bi moje delnice večinoma temu sledile, bi takoj spet prešel v "Test Buy" stanje. 

Če zaključim, market timing je po mojem mnenju obvezna komponenta vsake trading metode. Brez njega enostavno ne bomo imeli nobenega semaforja, kdaj počakati, kdaj iti malo naprej in preveriti stanje ter kdaj pritisniti plin na polno. Po drugi strani pa so signali timing modela res zgolj semafor, ki nam nakaže, v katero smer naj se nagibamo, dokončno odločitev pa morajo dati naši lastni tradi, ki so edina prava referenca.


Ni komentarjev:

Objavite komentar