torek, 6. februar 2018

Prijava tujih dividend v eDavke

Poleg davka na kapitalski dobiček je treba do konca februarja oddati tudi dohodninsko napoved za dividende, ki smo jih prejeli v lanskem letu. Kdor to napoved oddaja prvič, in je po možnosti prejel še dividende iz tujine, ima lahko nekaj malega težav pri izpolnjevanju, zato ta kratek post, kje dobiti vse podatke.

Po prijavi v eDavke izberemo papir DOH-DIV. Spodaj je primer že izpolnjenega obrazca:


Podatki, ki jih potrebujemo, so naslednji:

Datum dividende - datum, ko smo prejeli dividendo.

Dividenda - znesek dividende v evrih. Če smo dividendo prejeli v drugi valuti, moramo znesek preračunati v evre po ECB tečajnici na tisti dan.

Tuji davek - če smo že plačali davek v tujini, moramo navesti znesek plačanega davka, prav tako v evrih. Ta davek nam je po vsej verjetnosti trgal že sam broker (zagotovo velja za ZDA), torej moramo v izpisku, ki ga dobimo od brokerja, samo pogledati, koliko so nam trgali.

Država - država, v kateri smo dobili dividendo in plačali davek.

Uveljavljam oprostitev po mednarodni pogodbi - če smo plačali davek v tujini in ima Slovenija s to državo sporazum o izogibanju dvojnega obdavčevanja (in zelo verjetno ga ima), potem moramo navesti številko pogodbe, ki jo najdemo na tem spisku. Na primer, za ZDA je to pogodba z oznako 10/01, ki je na tem naslovu in 10. člen o dividendah pravi, da v tuji državi plačamo 15% dividende, doma pa potem samo še 10%. Sicer nam to ob branju tega člena ni niti približno jasno, ampak tako pač je;)

Podatki o izplačevalcu dividend (firmi) - tu v osnovi rabimo celotni naziv podjetja, naslov in davčno številko oziroma identifikacijsko številko, kar v primeru US firm pomeni IRS employer identification number. Kje vse to dobimo? Vsi podatki so na voljo v raznih dokumentih, ki jih objavljajo vsa podjetja. Praktično vsaka firma ima na svoji spletni strani stran z imenom "Investor relations" ali kaj podobnega, kjer je ponavadi spisek raznih annual reportov ali SEC dokumentov. Še najlažje podatke dobimo iz annual reporta in primer, kje jih najdemo, je spodaj za firmo Cohu:




Potrdila - na koncu moramo dodati še dokazila o vsem, kar smo vnesli. To je nekaj, kar moramo dobiti od brokerja (statements, transactions, itd.). V mojem primeru sem dodal mesečna poročila (Statements), v katerih so navedene vse dividende.

Ko DOH-DIV uspešno vložimo, lahko pričakujemo položnico, s katero bomo doplačali razliko do 25% davka na dividende. Ni mi povsem jasno, kako je s tem roki, vendar za primer lahko povem, da sem tako položnico za dividende, ki sem jih prejel v letu 2016, na dom dobil šele januarja 2018.




12 komentarjev:

  1. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  2. Eno vprašanje
    1) Dobil sem obvestilo mojega brookerja, da je Vanguard za moj ETF dne 18.12 delil dividene , no jaz sem to dividendo ( in tudi obvestilo o tem ) na svoj račun prejel šele 11.1.2021. Torej prijavim dividendo letos ali šele drugo leto ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala za odgovor.
      Še eno vprašanje vezano na menjalni tečaj.
      Torej prodal sem delnico ameriškega podjetja. Meni je brooker avtomatično pretvoril to v € in tudi zapisal točen exchange rate (€/$ ) .Brooker seveda uporabi exchange rate točno v tisti sekundi , v kateri sem prodal delnico. Zdej pa, če grem na stran od Banke Slovenije pod dnevne tečajnice za tisti dan je razlika 0,0011 € napram tej od mojega brookerja.
      Torej kateri menjalni tečaj uporabim?

      Izbriši
    2. Tole piše v zakonu:

      (9) Nabavna vrednost in stroški v tuji valuti iz prvega odstavka tega člena se preračunajo v eure po tečaju, ki ga objavlja Banka Slovenije. Preračun se opravi po tečaju, ki velja na dan pridobitve kapitala oziroma na dan nastanka stroškov.

      Izbriši
  3. Odličen članek. Res mi je bil v pomoč. Hvala :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Ali je kaksen minimalen znesek za katerega dividend ni potrebno porocati?
    Jaz imam izplacanih veliko dividend z zelo majhnimi zneski (do 5 EUR)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne da bi jaz vedel. Mislim, da sem ravno lani prijavil za nekih 7€ dividend ali nekaj takega in plačal mislim da cca evro in pol davka:)

      Izbriši
  5. Jure, hvala za te vsebine, sedaj ko jaz trgujem, so tvoji članki v veliko pomoč!
    Vprašanje glede dividend pa je: eToro odbije od "izplačila" (nakazila na available ballance) dividende klasično ameriško 30% obdavčitev.
    https://www.etoro.com/customer-service/help/75781345/does-etoro-pay-dividends/

    V izogib dvojnemu obdavčevanju torej jaz ne plačam nič, moram pa to prijaviti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prijaviti moraš, to sem siguren. Za davek pa ne vem, zna biti, da ti bo FURS lepo dal še svojih 12,5%, ker je tako pač po sporazumu o dvojnem obdavčevanju.

      Izbriši
    2. Hvala. Bom raziskal na obeh koncih, na eToro in našem FURSu in poročal, kako se bo rešilo.

      Izbriši
    3. Torej, tu je odgovor tako iz eTora kot tudi Fursa.
      Prvih ne zanima kaj dosti, kaj imajo zmenjene države med seboj.
      So brezplačna platforma in to je to kar dobimo za ta denar. Torej, davek je 30%.
      Fursa pa ne zanima in ni dolžan preverjati, ali je bil davek v tujini pravilno obračunan. In zategnejo še svojih 12,5%. Meh.

      Izbriši